Friday, September 23, 2011

Pengguna Facebook tidak puas hati ?

salah satu cara untuk memperoleh ilmu iaitu dari membaca(eklan)

Korang baca paper UTUSAN MALAYSIA hari nie? kenape tak baca ? huu~ takpa.kalau senang tekan TULISAN BIRU NIE. Paper hari ni memasukkan satu isu yang berkaitan dengan dunia maya kita iaitu laman sosial Facebook. Masyarakat tersebut mengatakan Facebook telah meniru pesaing hebatnya iaitu Google+ dan Twitter.

Setiap perubahan yang berlaku mungkin ada kebaikan dan keburukannya. Sudah macam2 komen negatif yang aku dengar dari kawan2 Facebook mengatakan hal yang sama. Antaranya "susah lah Facebook skarang nie..memeningkan" atau "makin lama makin pelik aku tengok FB nie..benci aku". Pada aku, perubahan yang berlaku tersebut tidak menjadi hal yang besar. Yelah, macam ayat pertama tadi, setiap perubahan yang berlaku pasti ade kebaikan dan keburukannye. maybe sekarang ni kita hanya nampak keburukan dia jaa. tapi korang tak tau ape kebaikan die lagi. right ?

memang aku akui, Fesbuk skrang nie susah semacam, mcm2 bende baru dah diletaknye,yelah teknologi daa semakin canggih, tapi bende macam nie bukan susah nak 'handle' nye..blajar slow2..baru laa masyarakat on flow bersama2 dengan teknologi. right right right ??

New facebook ! 
New tecnology !
New Society ! 
yeaah :)

6 comments:

  1. kan ader manual biler dier tnjuk bende bru... tngok2lar...

    ReplyDelete
  2. @ fatihah : yaa..cmtu xkesah sangat lahh~ :)

    ReplyDelete
  3. biase la tu kan.. teknologi..^^ kene cepat bljar la^^ ini menanddakan malaysia ni slow leanner dorang dah berlumbe lumbe jumpe teknologi baru^^

    ReplyDelete