Tuesday, March 1, 2011

Bersyukur hidup di Malaysia !


NEGARAKU,
TANAH TUMPAH DARAHKU,

Alhamdulilah..
syukur atas nikmat Allah s.w.t. beri kat kita semua..kita hidup dengan aman dan sejahtera..tanpa ada pergolakan seperti mana di kawasan-kawasan timur tengah sana..isu keganasan dan rusuhan kaum di negara2 luar dah menjadi topik panas skarang nih ! Haish~ Mungkin mereka nie x der sikap toleransi diantara satu same lain..ia boleh menjadi salah satu faktor keamanan dinegara kita ni terjamin..Kita sebagai rakyat Malaysia mesti ade kesepakatan antara kaum ..x kire lahh you cina, india,or melayu ..we all must be unite !! jangan ada sikit pun sifat perkauman.no no no~ don't ever ! =)

keamanan sesebuah negara bergantung pada kebijaksanaan pemimpin gak..bagaimana mereka mentadbir negara supaye negara tidak menjadi kucar-kacir..seperti mana negara2 yg bergolak skrang..ini kerana pemimpin kita bijak membahagi bahagian hak masing2 tanpa melebihkan mana2 pihak.. kita semua mesti banyakkan doa dan bersyukur dengan apa yang diberi.. dinegara kita segala-galanya mudah tanpa apa-apa sekatan jika mahu dibandingkan dengan negara lain. kalau kita tidak manfaatkan apa yang ada..pasti kite sume rugi..

bersyukurlah menjadi salah seorang rakyat Malaysia.Rakyat yang hidup dalam aman damai.Semoga kedamaian negara kita ini akan sentiase terpelihara dan rakyat sentiase bersatu padu selamanya !! peace ! no war !!


I love Malaysia !
We love Malaysia !!
=)

No comments:

Post a Comment