Wednesday, February 2, 2011

story of Nick Vujicic

Dulu mase kecik-kecik, aku selalu ingat aku ni yang paling malang sekali dalam dunia. Means bukan malang but unlucky, walaupun malang dan unlucky tu same tapi korang layan jelah okey? Good! Ni yang buat aku sayang korang ni. Korang dulu mase kecik mesti best kan? Yelah, dapat itu, dapat ini, mintak nak beli Barbie Dolls dapat, mintak nak beli kete kontol (kereta control) dapat, tapi mintak satu bende je tak dapat, nanti aku bagitahu. Tapi aku tak, kadang-kadang sampai menangis-nangis nak jugak ayah aku belikan. Tapi ayah tak beli..Tapi mak aku pernah cakap, kesusahan itulah yang mengajar erti kehidupan

Dah-dah sekarang tengok video ni. WAJIB! :')



"If the world thinks you're not good enought, it's a lie, you know. 
Get a second opinion." ~Nick Vujicic~

Korang nak tahu tak? Mesti nak tahu kan. Aku tahu tu. Dalam video atas ni, part paling tacing sikit banyak bile die bagi speech tu lepas tu yang budak-budak perempuan tu macam nak menangis. Korang pun berair jugak kan mata time tu? Don't denied this. Tapi kalau tak berair maknenye korang ni ade ar kut putus mane-mane urat dalam otak dan sila pergi jumpe doktor ni. haha~!

Senyuman paling ikhlas dalam dunia.

Nahh! Sekarang aku pulak yang bagi tisu. Nah ambik ni, siape nak angkat tangan? Malu-malu memang tak dapat. Sebab ni tisu limited edition punye. Tapi tisu tandas jelah sebab tisu tandas murah dan boleh dicuri diambil secara percuma. Fine kantoi dah tabiat buruk mase kecik. By the way, Nick Vujicic you're so cool dude! I wish your life will be happy forever. Kau lebih kuat dari Superman. And thanks, you make me think twice. I know how lucky my life is if compared to you. 

P/s:Korang pun patut ambik iktibar dari kisah die ni.

2 comments:

  1. aku terfikir sambil aku tgk video ko bagi ni...
    ''kalo dia yg cacat pun tak mustahil boleh buat macam orang biasa buat,inikan aku ni yg sempurna fizikal & mental knp tak leh wat apa yg sama sepertinya??''..Dan masih terbayang dalam fikiran aku

    ReplyDelete